DEBIJE | LEGAL
  ADVOCATUUR | LAW OFFICE

INTERNE KLACHTENREGELING

1. Deze regeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen u en DEBIJE | LEGAL.

2. Wanneer u ontevreden bent over de totstandkoming of uitvoering van de overeenkomst van opdracht, over de kwaliteit van de dienstverlening of over de hoogte van een ontvangen declaratie kunt u zich daarover bij DEBIJE | LEGAL beklagen. De bedoeling van deze regeling is om uw klacht binnen een redelijke termijn en op een constructieve manier af te handelen. 

3. Ook klachten over de onder verantwoordelijkheid van DEBIJE |LEGAL werkzame personen vallen onder het bereik van deze regeling.

4. Mr J.C. Debije, advocaat en werkzaam bij DEBIJE | LEGAL, is belast met de afhandeling van klachten en functioneert daarmee als klachtenfunctionaris. 

5. De indiening van een klacht dient schriftelijk en gemotiveerd te geschieden bij DEBIJE | LEGAL, ter attentie van de klachtenfunctionaris. U en de eventuele persoon als bedoeld in artikel 3 van deze regeling zullen in de gelegenheid worden gesteld om een toelichting te geven op de klacht. 

6. De klachtenfunctionaris zal u (en de eventuele persoon als bedoeld in artikel 3 van deze regeling) binnen een maand na ontvangst van uw klacht met redenen omkleed schriftelijk in kennis stellen van het oordeel over de gegrondheid van de klacht (al dan niet vergezeld van aanbevelingen). 

7. Bij afwijking van de termijn bedoeld artikel 5 van deze kantoorklachtenregeling, zal de klachtenfunctionaris u (en de eventuele persoon als bedoeld in artikel 3 van deze regeling) daarvan met redenen omkleed mededeling doen, onder vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de gegrondheid van de klacht zal worden gegeven.

8.Indien uw klacht gegrond wordt bevonden, zal de klachtenfunctonaris tevens aangeven of en zo ja op welke wijze DEBIJE | LEGAL aanleiding ziet om u tegemoet te komen. 

9. U bent geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van uw klacht.

10. Deze regeling is een interne klachtenprocedure. U kunt zich daarnaast, of in plaats daarvan, ook beklagen bij de Deken van de Rotterdamse Orde van Advocaten of bij de gewone rechter, afhaneklijk van de aard van uw klacht.

11. Deze regeling is opgesteld in het Nederlands. De Nederlandse tekst is bindend. Voor zover er een Engelse vertaling beschikbaar is, is die slechts voor uw gemak opgesteld



© DEBIJE | LEGAL, versie januari 2018



 
 
 
 
E-mailen
Bellen